Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu
Článok I.
Všeobecné ustanovenia:
1. Prevádzkovateľom (obchodník) na internetovom obchode www.bikecentrumdca.sk je
Bike-Centrum Dca s.r.o, IČO: 53100069, DIČ: 2121274793, IČ DPH: SK2121274793, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 40210/R, so sídlom Obrancov mieru 346, 018 41 Dubnica nad Váhom.
Prevádzka: Bike-Centrum, Obrancov mieru 346, 01841 Dubnica nad Váhom,
e-mail: bike.centrum.dca@centrum.sk
mobil: 0917 401 426
Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj Hurbanova 59, Trenčín
(ďalej len ,,obchodník“)
2. Kupujúcim je každý návštevník internetového obchodu, ktorý prostredníctvom internetového obchodu vytvoril objednávku. Pre účely zákona č. 108/2024 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len ,,kupujúci“).
3. Internetový obchod je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.
4. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach internetového obchodu.
5. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v internetovom obchode výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.
6. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom internetového obchodu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie.
Článok II.
Cena:
1. Všetky uvádzané ceny tovarov na internetovom obchode sú konečné vrátane DPH (20%).
2. Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke internetového obchodu v momente vykonania nákupu.
3. Ceny prepravy sú uvedené v článku VI.
Článok III.
Objednávka:
1. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v internetovom obchode výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.
2. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou.
3. Potvrdením objednávky zo strany obchodníka vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a obchodníkom ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany obchodníka je odoslanie tovaru.
4. Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v internetovom obchode automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky internetovým obchodom. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 3. tohto článku.
5. Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.
Článok IV.
Platobné podmienky:
Za tovar a služby v internetovom obchode je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
1. platba na dobierku (platíte priamo kuriérovi pri preberaní tovaru)
2. platba na základe zálohovej faktúry – vopred, tovar bude expedovaní po prijatí peňažných prostriedkov na náš účet
3. platba v hotovosti alebo platobnou kartou v našej kamennej predajni
Článok V.
Dodacie podmienky:
1. Obchodník je povinný do 30 dní od vzniku kúpnej zmluvy zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
2. Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase.
3. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťami čiastočných dodávok.
4. Spolu s tovarom je zákazníkovi zaslaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k tovaru alebo službe od výrobcu.
5. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
6. Obchodník realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
- kuriérskej spoločnosti DPD
- osobne na našej kamennej predajni
Článok VI.
Poplatky za prepravu a balné.
1. Obchodník si balné neúčtuje.
2. Pri osobnom odbere si dopravné neúčtujeme.
3. Pri zasielaní tovaru kuriérom DPD na dobierku, alebo pri platbe vopred, sú poplatky nasledovné:
tovar poštovné: 6,-eur
bicykel poštovné: 12,-eur
Posielanie tovaru do Českej Republiky:
tovar poštovné: 12,-eur
bicykel poštovné: 18,-eur
4. Obchodník sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto služby.
5. Obchodník môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítané v objednávke.
Všetky ceny sú uvedené s DPH.
Článok VII.
Prevod vlastníckeho práva:
1. Vlastnícke právo prechádza z obchodníka na kupujúceho až momentom zaplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy.
2. Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo obchodníka, si obchodník vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.
Článok VIII.
Storno kúpnej zmluvy:
1. Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci právo do 48 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku pri tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa.
2. Kupujúci má právo stornovať objednávku do doby expedovania tovaru avšak vždy písomnou formou na e-mailovú adresu: bike.centrum.dca@centrum.sk
Článok IX.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa:
1. Kupujúci má na základe zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov podľa ustanovení §20 právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru.
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 až 3 (14 dní) u obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Spotrebiteľ nám môže zaslať oznámenie o odstúpení od zmluvy na mailovú adresu bike.centrum.dca@centrum.sk alebo prostredníctvom nasledovného formulára: Odstúpenia od kúpnej zmluvy, v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje s označením „*“ – hviezdičkou.
2. Kupujúci v lehote 14 pracovných dní odo dňa odstúpenia od zmlúvy vráti tovar, ktorý je nepoužitý, ideálne v originálnom obale spolu so záručným listom, návodom na použitie a dokladom o kúpe na adresu: Bike-Centrum Dca s.r.o. Obrancov mieru 346,01841, Dubnica nad Váhom. Tovar pri zasielaní späť obchodníkovi odporúčame poistiť na náklady kupujúceho, aby nedošlo k strate, popr. poškodeniu tovaru pri preprave.
3. Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.
4. Prevádzkovateľ internetového obchodu vráti zaplatené plnenie za tovar vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §22 zákona č. 108/2024 Z.z. do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
5. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
6. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §19 ods. 1 písm. a) až m) zákona č. 108/2024. Z.z.
7. V prípade odstúpenia od zmluvy spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčností tovaru ( § 21 ods. 4 zákona č. 108/2024 Z. z.).
Upozorňujeme, že tovar, ktorý ste obdržali, by ste nemali použiť pred rozhodnutím zrušiť svoj nákup. Právo na odstúpenie od zmluvy existuje preto, aby ste mohli výrobok vyskúšať rovnako ako by ste urobili v kamennom obchode.
Článok X.
Práva a povinnosti zmluvných strán
1. Za zmluvné strany sa pokladá obchodník a kupujúci.
2. Kupujúci je povinný:
a) prevziať objednaný tovar,
b) zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
c) prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
d) ak je balík poškodený alebo niečo nieje v poriadku v súlade s objednávkou alebo tovarom, treba s kuriérom spísať zápis o poškodení balíka (popis poškodenia) a následne poškodenie nafotiť a obrátiť sa na t. č: 0917 401 426 a kontaktovať nás. Tovar určite nepreberať!
3. Obchodník je povinný:
- dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
- spolu s tovarom zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako faktúru za tovar a návod na obsluhu v slovenskom jazyku.
Článok XI.
Ochrana osobných údajov.
1. Odberateľ uzavretím kúpnej zmluvy vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov a Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (ďalej len „ZOOÚ“), aby dodávateľ spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú potrebné pri činnosti dodávateľa vo vzťahu a za účelom spracovania a distribúcie objednávky tovaru alebo služieb, ktoré si objednávateľ objednal prostredníctvom internetového obchodu www.dolomitybike.sk a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch. Dodávateľ sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi odberateľa zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými predpismi SR. Odberateľ udeľuje dodávateľovi tento súhlas na dobu určitú (max 10 rokov) do splnenia účelu spracúvania osobných údajov odberateľa. Dodávateľ po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov odberateľa. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže odberateľ odvolať kedykoľvek písomnou formou, resp. mailom na adrese bike.centrum.dca@centrum.sk. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu odberateľom dodávateľovi.
2. Dodávateľ vyhlasuje, že v súlade s ustanovením zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov a Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 ZOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uzavretia kúpnej zmluvy medzi dodávateľom a odberateľom a na distribúciu objednaného tovaru k odberateľovi a to v rozsahu: meno a priezvisko, dátum narodenia, korešpondenčnú adresu odberateľa, e-mailovú adresu, prípadne telefónne číslo (ak ho odberateľ dobrovoľne poskytne za účelom rýchlejšej komunikácie pre vybavenie objednávky, resp. reklamácie tovaru), prípadne číslo účtu za účelom vrátenia peňazí (pri odstúpení od zmluvy).
3. Dodávateľ vyhlasuje, že v súlade s ustanovením zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov a Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 ZOOÚ bude získavať osobné údaje na iné účely ako sú uvedené v bode 9.2 osobitne a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
4. Dodávateľ vyhlasuje, že v súlade s ustanovením zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov a Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 ZOOÚ bude spracovávať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom , ktorý neodporuje ZOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Dodávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej dodávateľovi.
Článok XII.
Náhrada škody pri neprevzatí tovaru:
1. V prípade, ak si kupujúci tovar neprevezme (na základe objednávky), obchodník si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody.
2. Predávajúci si vyhradzuje právo na náhradu škody za neprevzatý tovar v zmysle nákladov spojených s prípravou a expedíciou tovaru na odberné miesto.
Článok XIII:
Záverečné ustanovenia:
1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke obchodníka.
2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
3. Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a súhlasí s ich znením.
4. Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim ako i zverejnené na webovej stránke internetového obchodu.
5. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 108/2024 Z.z., Zákona č. 18/2018 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
6. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 1.7.2024.
7. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom internetového obchodu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
V Dubnici nad Váhom, 1.7.2024
Jozef Mojto
Prevádzkovateľ